Hopp til hovedinnholdet

Flytting og Altibox: Slik gjør du det

Det er mye å huske på når du skal flytte til et nytt hjem. For å få en så sømløs overgang fra en bolig til den neste, er det lurt å snakke med din Altibox-leverandør i god tid før flyttingen skjer.

24. mars 2022
Flytting av fiber_Slik gjør du det

Flytting og Altibox: Slik gjør du det

Det er mye å huske på når du skal flytte til et nytt hjem. For å få en så sømløs overgang fra en bolig til den neste, er det lurt å snakke med din Altibox-leverandør i god tid før flyttingen skjer.

TV- og internettjenester er blitt svært viktig for de fleste av oss i dagens moderne hjem. Det er ikke bare småtterier som trenger å kobles opp til internett. I tillegg til TV, mobiler, nettbrett og PC-er har mange både husalarm, røykvarslere, dørlåser, robotstøvsugere, høyttaleranlegg og el-billadere koblet opp mot nettet.

 

Les også: Denne familien har 22 enheter i hjemmet koblet opp mot internett. Slik sørget de for god internettilgang når de flyttet i ny bolig


Mange lurer på hvordan man flytter Altibox 

Nordvest Fiber leverer fiber og TV fra Altibox i Ålesund, Sula og Giske og noe av det vi får mest spørsmål om er nettopp flytting av Altibox-tjenester. 

Les også: Derfor har vi de mest fornøyde TV- og internettkundene for 12. året på rad

Noen har Altibox der de bor og vil flytte med seg abonnementet i sin nye bolig. Andre har ikke Altibox, men er fast bestemt på å ha det når de flytter til sitt nye hjem og lurer på hvordan de skal gå frem.  Nedenfor svarer vi på de mest stilte spørsmålene Nordvest Fiber får om Altibox og flytting.

 

1. Hva skal vi gjøre med Altibox-tjenestene når vi flytter?

Som utflytter må du sørge for at abonnementet ditt hos Nordvest Fiber enten flyttes til din nye adresse, sies opp eller overføres til den som tar over boligen din. Oppsigelsestiden er én måned regnet fra den første i kommende måned. Hvis noen aktiverer et nytt abonnement før oppsigelsestid er ute, vil utflytter automatisk få igjen det som eventuelt er betalt utover aktiveringsdato for ny beboer.

 

2. Hvordan flytter vi Altibox-tjenestene fra en adresse til en annen?

Nordvest Fiber hjelper deg å flytte ditt abonnement til din nye adresse. Du kan gjerne ringe oss på 71 70 57 70 så hjelper vi deg ordne det på direkten, eller så kan du gå til nettsiden vår og velg flytteskjemaet som gjelder for din adresse. 


3. Hvordan finner jeg ut om vi kan få Altibox på adressen vi flytter til?

Om du vil ha en avklaring med det samme anbefaler vi deg ringe oss på 71 70 57 70. Du kan også bruke dette skjemaet på nettsiden vår, så tar vi kontakt med deg. 


4. Vi skal flytte inn i et hus som har Altibox. Hvordan kan vi ta over abonnementet?

Du kan enkelt ta over abonnementet til de som har bodd der før deg. Utstyret som er levert av Nordvest Fiber står igjen i boligen. For å aktivere et nytt abonnement i ditt navn må du kontakte oss i Nordvest Fiber på telefon 71 70 57 70. Det beste er om dette gjøres i god tid før overtakelse, men er du sent ute kan det som regel aktiveres når du ringer. 

Les også: Slik får du best trådløs wifi hjemme


5. Nordvest Fiber leverer ikke Altibox på adressen jeg skal flytte til, hva må jeg gjøre med abonnementet?

Skal du flytte til en annen del av landet hvor Nordvest Fiber ikke leverer Altibox, kan det være det finnes andre Altibox-partnere som du/dere kan få like god fiber/TV-tjenester fra. Kontakt oss på 71 70 57 70, eller bruk dette flytteskjemaet til å melde flytting, så tar vi kontakt med deg for å finne en løsning. 

 

Bor du i Ålesund, Sula eller Giske og lurer på noe om Altibox? Slik kommer du i kontakt Nordvest Fiber.

Sjekk om du kan få tjenester fra Altibox: