Boligselskap

Frihet til å velge i borettslag og sameier

Felles innkjøp av fiberbredbånd og underholdning gir lavere priser. Frihet til å velge hastighet og tv pakke er inkludert.

Flex

Vårt mest populære produkt. Lik pris for alle.

Hver husstand tilpasser sin pakke: Stort strømme- og tv-tilbud eller lynraskt nett. Eller noe midt i mellom.

Alle  får samme rabatt. Enkelt og greit.

Velges ofte av etablerte borettslag.

Fiberaksess

Lave felleskostnader og full frihet for beboerne. 

Beboerne betaler kun for produktene som de selv velger. Dette gir stor valgfrihet for hver husstand til en rabattert pris.

Velges ofte av utbyggere og gårdeiere.

 

Fiberbredbånd 

1000/1000: Lynraskt og rimelig internett.

Maks ytelse for gaming, strømming og hjemmekontor. Vår høyeste hastighet: 1000 Mbps ned og 1000 Mbps opp.

Mulighet for å legge til TV-pakke.

Velges ofte av sameier med yngre beboere.

Dette er forskjellen på Flex og Fiberaksess

Beboer/styremedlem

Altibox fiber og tv gjør ditt borettslag enda bedre å bo i. En fellesavtale gir lave felleskostnader OG valgfrihet for beboerne!

Dette tilbyr vi

  • FLEX: Frihet for beboer
  • Lynrask wifi til alle
  • Altibox tv - vinner i Norge i 12 år
  • Altibox-appen: Se alt hvor du vil

Utbygger/gårdeier

Med lite administrasjon og rimelig økonomi får du markedets beste fiberbredbånd og tv til alle boliger i prosjektet.

Dette tilbyr vi

  • Fiberaksess til alle boenhetene
  • Wifi til alle boenhetene
  • Fritt valg av tjeneste/produkt for beboer
  • Altibox tv - nasjonal testvinner i 12 år

Kontakt Karsten

Nordvest Fiber leverer Altibox fiberbredbånd og tv-underholdning til borettslag og sameier. Kontakt Karsten Gefle i dag:

Tlf: 489 15 554

E-post: karsten.gefle@nordvestfiber.no

Spørsmål og svar om Altibox for boligselskap

Hva koster Altibox til borettslag og boligsameie?

Som regel dekker vi alle kostnader for bygging av fibernettet og installasjon av utstyr i boligene, i bytte mot en forutsigbar avtaletid med borettslaget/sameiet.

Den månedlige abonnementsprisen beregnes ut fra kostnadene vi får ved å levere. Antall boenheter, type boliger og beliggenhet er faktorer som spiller inn på prisen.

 

Hva kan jeg som styreleder få Altibox til borettslaget/sameiet?

Send en e-post til Karsten Gefle i Nordvest Fiber eller ring Karsten på mobil 489 15 554

Karsten vil gi deg et tilbud som styret kan benytte til å inngå avtale eller ta videre til årsmøtet.

Når avtalen er inngått, sier du opp evt. nåværende leverandør. Altibox starter når oppsigelsestiden går ut.

 

Gir Altibox tilbud om BARE internett til borettslag/sameie?

Ja, vi tilbyr hver boenhet egen 1000/1000 Mbps til en konkurransedyktig pris. Her kan du melde interesse

 

Må vi legge nye kabler til boligene?

Ja, hvis dere ikke har fiberoptisk infrastruktur (single-modus fiber) til hver boenhet. Dette sjekker vi på befaring.

Ved installasjon sørger vi for sømløs utskifting hvis gammel kobberkabel må fjernes, slik at beboere ikke blir sittende uten nett/tv.

 

Må vi ha nye kabler inne i boligene, frem til tv-ene?

Nei, tv-dekoderen fungerer både kablet og trådløst (Wifi). Man kan også bruke Altibox-appen på f.eks Apple TV.

 

Hva må hver boligeier gjøre eller betale?

Boligeier må gi montør tilgang til boligen for å trekke inn fiberkabel, veggmontere hjemmesentral, trekke nettverkskabel til tv-en og sette opp dekoder. Boligeier mottar en tekstmelding med wifi-passord.

Boligeiere som ønsker ekstra wifi-punkter eller tv-dekodere, må avtale dette med montør og betale individuelt.

 

Hvem blir eier av fiberkablene i bygningen?

Borettslaget/sameiet blir eier av fiberkabler inne i bygget. Etter avtalt bindingstid kan bruksrett også gis til andre nettleverandører.

 

Hvor lang er avtaletiden?

Avtaletid for borettslaget/sameier er 5 år, deretter forhandles evt. fornyelse og oppgradering av utstyr.

Oppgradering og tilleggsprodukter som hver enkelt beboer kjøper, har ikke bindingstid.

 

Får alle boenhetene den samme grunnpakken?

Alle får den samme grunnavtalen men kan deretter velge mellom tre tv- og internettpakker. Altibox kontakter hver husstand for å avtale valg av pakke. LES MER

 

Hvor ofte kan beboer bytte pakke?

Én gang per måned. Kunden må kontakte Altibox kundesenter.

 

Hvilke tv-kanaler og strømmetjenester kan beboerne velge med poeng?

I tillegg til de faste kanalene tilbyr Altibox ca. 70 valgfrie kanaler og 10 strømmetjenester. Oversikten finner du her

Beboer logger seg på Mine sider for å velge sitt innhold og evt. utvide antall poeng.

 

Må vi betale for boenheter som står tomme?

Ja, avtaletiden gjelder for et fast antall boenheter. Hvis det ofte er undertall av beboere, bør borettslaget/sameiet vurdere en Fiberaksess-avtale.

 

Hva skjer om en beboer opplever feil eller ikke klarer å bruke tv-en?

Altibox kundeservice er tilgjengelig 24/7 via chat, Facebook og telefon. Evt. feil på anlegget som gjelder flere beboere, blir varslet via SMS og lagt ut på nett.