Vi tar for tiden ikke imot nye bestillinger. Takk for interessen!
Ustabilt internett og lav netspeed skyldes svært ofte at bedriften har utdatert nettverksutstyr eller kabler.
Eventuelt kan det være at bedriften din har behov for høyere datahastighet i abonnementet?
Er du i tvil om bedriften har høy nok hastighet eller opplever dere tregt nett?
Slik måler du faktisk hastighet inn til fiberutstyret fra Altibox:
Dersom hastighetsmåler viser lavere datahastighet fra ditt lokale nettverk enn når du er koblet direkte til fiberutstyret, anbefaler vi at du sjekker ditt eget utstyr og kabler.
I Min Bedrift kan du sette passord både til egen wifi og til gjestenettet.
Alle enheter som skal kobles direkte i fiberutstyret, med kabel, må settes opp til å bruke statisk IP-adresse for å få tilgang til internett. Dette gjelder også egen router.
Se oppskrifter fra Portforward.com:
Båndbredde og responstid for Mobil backup vil være avhengig av distansen fra kundelokasjonen til basestasjon, belastning, samt signal-styrke/interferens.
For å bedre dekning kan følgende gjøres:
Cisco 1100
Sjekk LTE Signal styrke, se figur punkt 5
Sjekk SIM status, se figur punkt 6
Innstillinger for å sikre dataene dine, og hindre at brukere av nettet ditt besøker uønskede sider.
Logg inn på ‘Min bedrift’ for å endre sikkerhetsinnstillinger.
Visste du at Altibox Bedrift tilbyr utvidet sikkerhet for trådløse nettverk?
Utvidet sikkerhet
Utvidet sikkerhet har innstillinger for :
DNS er forkortelsen til Domain Name System. En DNS-server kan brukes hvis du skal sette opp egen router eller server. En DNS-server inneholder global informasjon om hvilke ICANN-registrerte domener som hører sammen med hvilke IP-adresser.
DNS-servere hos Altibox Bedrift:
Primær DNS: IPv4 92.220.228.70 – IPv6 2a01:798:0:9002::70
Sekundær DNS: IPv4 109.247.114.4 – IPv6 2a01:798:0:8012::4
Lokalkontor, forhandler eller operatør for nasjonale kunder av Altibox kan kontakte Altibox Bedrift Nasjonal her.