Ustabilt internett og lav netspeed skyldes svært ofte at bedriften har utdatert nettverksutstyr eller kabler.
Eventuelt kan det være at bedriften din har behov for høyere datahastighet i abonnementet?
Er du i tvil om bedriften har høy nok hastighet eller opplever dere tregt nett?
Slik måler du faktisk hastighet inn til fiberutstyret fra Altibox:
Dersom hastighetsmåler viser lavere datahastighet fra ditt lokale nettverk enn når du er koblet direkte til fiberutstyret, anbefaler vi at du sjekker ditt eget utstyr og kabler.
I Min Bedrift kan du sette passord både til egen wifi og til gjestenettet.
Alle enheter som skal kobles direkte i fiberutstyret, med kabel, må settes opp til å bruke statisk IP-adresse for å få tilgang til internett. Dette gjelder også egen router.
Se oppskrifter fra Portforward.com:
Båndbredde og responstid for Mobil backup vil være avhengig av distansen fra kundelokasjonen til basestasjon, belastning, samt signal-styrke/interferens.
For å bedre dekning kan følgende gjøres:
Sjekk LTE Signal styrke, se figur punkt 5
Sjekk SIM status, se figur punkt 6
Innstillinger for å sikre dataene dine, og hindre at brukere av nettet ditt besøker uønskede sider.
Logg inn på ‘Min bedrift’ for å endre sikkerhetsinnstillinger.
Visste du at Altibox Bedrift tilbyr utvidet sikkerhet for trådløse nettverk?
Utvidet sikkerhet
Utvidet sikkerhet har innstillinger for :
DNS er forkortelsen til Domain Name System. En DNS-server kan brukes hvis du skal sette opp egen router eller server. En DNS-server inneholder global informasjon om hvilke ICANN-registrerte domener som hører sammen med hvilke IP-adresser.
DNS-servere hos Altibox Bedrift:
Primær DNS: IPv4 92.220.228.70 – IPv6 2a01:798:0:9002::70
Sekundær DNS: IPv4 109.247.114.4 – IPv6 2a01:798:0:8012::4
Lokalkontor, forhandler eller operatør for nasjonale kunder av Altibox kan kontakte Altibox Bedrift Nasjonal her.
Kundeservice på tlf 71 70 57 70
Hverdager: 7:00 – 22:00
Helg og helligdager: 8:00 – 21:00