Trenger du hjelp med Altibox for boligselskap og borettslag?

Mange problemer er enklest å løse selv. Ta en titt her før du bestemmer deg for å ringe Altibox Kundesenter.

Vanlige spørsmål om Altibox fellesavtaler

Som regel dekker vi alle kostnader for bygging av fibernettet og installasjon av utstyr i boligene, i bytte mot en forutsigbar avtaletid med borettslaget/sameiet.

Den månedlige abonnementsprisen beregnes ut fra kostnadene vi får ved å levere. Antall boenheter, type boliger og beliggenhet er faktorer som spiller inn på prisen.

Send en e-post til karsten@nordvestfiber.no eller ring Karsten på mobil 489 15 554.

Du vil få et tilbud om avtale som styret kan signere eller ta videre til årsmøtet.

Når avtalen er inngått, sier du opp evt. nåværende leverandør. Altibox TV og bredbånd blir aktivert når oppsigelsestiden går ut.

Ja, vi tilbyr hver boenhet egen 1000/1000 Mbps til en konkurransedyktig pris.

Ja, hvis dere ikke har fiberoptisk infrastruktur (single-modus fiber) til hver boenhet. Dette sjekker vi på befaring.

Ved installasjon sørger vi for sømløs utskifting hvis gammel kobberkabel må fjernes, slik at beboere ikke blir sittende uten nett/tv.

Nei, tv-dekoderen fungerer både kablet og trådløst (Wifi). Man kan også bruke Altibox-appen på f.eks Apple TV.

Boligeier må gi montør tilgang til boligen for å trekke inn fiberkabel, veggmontere hjemmesentral, trekke nettverkskabel til tv-en og sette opp dekoder. Boligeier mottar en tekstmelding med wifi-passord.

Boligeiere som ønsker ekstra wifi-punkter eller tv-dekodere, må avtale dette med montør og betale individuelt.

Borettslaget/sameiet blir eier av fiberkabler inne i bygget. Etter avtalt bindingstid kan bruksrett også gis til andre nettleverandører.

Avtaletid for borettslaget/sameier er 5 år, deretter forhandles evt. fornyelse og oppgradering av utstyr.

Oppgradering og tilleggsprodukter som hver enkelt beboer kjøper, har ikke bindingstid.

Alle får den samme grunnavtalen men kan deretter velge mellom tre tv- og internettpakker. Altibox kontakter hver husstand for å avtale valg av pakke.

Én gang per måned. Kunden må kontakte Altibox kundesenter.

I tillegg til de faste kanalene tilbyr Altibox ca. 70 valgfrie kanaler og 10 strømmetjenester. Beboer logger seg på Mine sider på nordvestfiber.no for å velge sitt innhold og evt. utvide antall poeng.

Ja, avtaletiden gjelder for et fast antall boenheter. Hvis det ofte er undertall av beboere, bør borettslaget/sameiet vurdere en Fiberaksess-avtale.

Altibox kundeservice er tilgjengelig 24/7 via chat, Facebook og telefon. Evt. feil på anlegget som gjelder flere beboere, blir varslet via SMS og lagt ut på nett.

Du finner flere svar på Altibox.no:

Nordvest Fiber kundesenter:
71 70 57 70

Sjekk om du kan få lynraskt fiberbredbånd

Vi leverer morgendagens infrastruktur – fiber som gir deg suveren hastighet og full frihet for hele familien til å strømme tv, surfe, spille og laste ned.