Vi tar for tiden ikke imot nye bestillinger. Takk for interessen!

Tafjord Connect kjøper Nordvest Fiber

Lyse og NTE selger fiberselskapet Nordvest Fiber til Tafjord Connect.

Transaksjonen gjelder 100 prosent av aksjene i Nordvest Fiber AS og innebærer at Tafjord Connect overtar selskapets infrastruktur og kundeforhold til om lag 3500 fiberkunder.

– Vi er klar til å ta over selskapets infrastruktur og ønsker Nordvest Fiber sine kunder velkommen til oss i løpet av høsten. Vi ser frem til å kunne tilby dem gode tjenester og lokal kundeservice, sier adm. dir. i Tafjord Connect, Harald O. Nøstdahl.

– Nordvest Fiber har bygget ut infrastruktur og levert solide tjenester til kunder på Sunnmøre, men vi har dessverre ikke oppnådd tilstrekkelig lønnsomhet i selskapet, sier styreleder Atle Soma i Nordvest Fiber.

Som følge av salget, vil alle arbeidsforhold i selskapet opphøre. Selskapet har vært opptatt av å gjennomføre en ryddig prosess og ivareta de ansatte, og en er kommet til enighet om sluttavtaler med samtlige 10 ansatte.

Tidspunktet for Tafjord Connects overtagelse av eierskapet til Nordvest Fiber blir etter sommeren. Alle kundene vil få sine tjenester levert som tidligere og informeres om eventuelle endringer i god tid i forkant.

Spørsmål og svar

Hvorfor selges Nordvest Fiber? 

Nordvest Fiber har dessverre ikke oppnådd tilstrekkelig lønnsomhet i selskapet. Det har blitt drevet godt, men modellen har ikke vært bærekraftig i dagens marked.  

Tidspunktet for Tafjord Connects overtagelse av eierskapet til Nordvest Fiber blir etter sommeren og er avhengig av behandlingstid hos Konkurransetilsynet. 

Foreløpig skjer det ingenting. Du får Altibox-tjenester levert av Nordvest Fiber akkurat som før og du trenger ikke foreta deg noe.

Eventuelle endringer vil ny eier gi informasjon om i forkant.

Du kontakter kundesenteret hos Nordvest Fiber som vanlig. Vi har drift og beredskap på plass, og du kan forvente den samme hjelpen og responstiden som før. 

Abonnement og tjenester 

Jeg skal flytte inn i ny eller tar over en brukt bolig, med hvem skal jeg bestille?

Nordvest Fiber tar ikke imot nye bestillinger nå, ta kontakt med Tafjord Connect tlf. 70 10 00 00

Det kan du. Ta kontakt med kundesenteret.

Det er dessverre ikke mulig .

Svar: Det er ingen endring i abonnementsavtalen som er inngått, ei heller endringer på tjenestene på nåværende tidspunkt, så det er ikke mulig å si opp uten gebyr som direkte følge av salget.  

Det er ikke planlagt noen endringer på tjenestene nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer. 

Det er ikke planlagt noen endringer på tjenestene nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer. 

Bestilling og utbygging

Jeg har bestilt abonnement hos dere, men ikke fått dette levert. Hva skjer?

Din bestilling står fortsatt registrert, og er planlagt levert i henhold til avtale. Du vil få tydelig beskjed dersom endringer.

Din bestilling står fortsatt registrert, og er planlagt levert i henhold til avtale. Du vil få tydelig beskjed dersom endringer.

Overgang og ansvar

Hvem har ansvaret for nettet mitt nå?

Nordvest Fiber har ansvar for nettet ditt, og du kontakter kundesenteret hos Nordvest Fiber som vanlig. Vi har drift og beredskap på plass, og du kan forvente den samme hjelpen og responstiden som før.

Det er ikke planlagt noen endringer på abonnementene nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ikke planlagt bytte av utstyr nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ikke planlagt noen overgang nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Faktura og betaling

Hva vil skje med prisen på mitt bredbåndsabonnement?

Det er ikke planlagt noen prisendringer på abonnementene nå. 

Du betaler til Nordvest Fiber som normalt, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ingen endringer i faktureringsrutiner nå.

Du betaler til Nordvest Fiber som normalt, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ingen endringer i faktureringsrutiner nå.