Vi tar for tiden ikke imot nye bestillinger. Takk for interessen!

Nordvest Fiber er nå en del av Tafjord Connect

Lyse og NTE har solgt fiberselskapet Nordvest Fiber, og fra 8. september har Nordvest Fiber blitt en del av Tafjord Connect.

Transaksjonen gjelder 100 prosent av aksjene i Nordvest Fiber AS og innebærer at Tafjord Connect overtar selskapets infrastruktur og kundeforhold.

– Vi er klar til å ta over selskapets infrastruktur og ønsker Nordvest Fiber sine kunder velkommen til oss i løpet av høsten. Vi ser frem til å kunne tilby dem gode tjenester og lokal kundeservice, sier adm. dir. i Tafjord Connect, Harald O. Nøstdahl.

– Nordvest Fiber har bygget ut infrastruktur og levert solide tjenester til kunder på Sunnmøre, men vi har dessverre ikke oppnådd tilstrekkelig lønnsomhet i selskapet, sier styreleder Atle Soma i Nordvest Fiber.

Som følge av salget, vil alle arbeidsforhold i selskapet opphøre. Selskapet har vært opptatt av å gjennomføre en ryddig prosess og ivareta de ansatte, og en er kommet til enighet om sluttavtaler med samtlige 10 ansatte.

Alle kundene vil få sine tjenester levert som tidligere, og vil informeres om eventuelle endringer i god tid i forkant.

Spørsmål og svar

Hva vil skje med tjenestene mine? 

Foreløpig skjer det ingenting. Du får Altibox-tjenester levert av Nordvest Fiber akkurat som før og du trenger ikke foreta deg noe.

Eventuelle endringer vil ny eier gi informasjon om i forkant.

For henvendelser angående internett, TV og faktura, ta kontakt med kundesenteret hos Altibox

Abonnement og tjenester 

Kan jeg inngå ny bindingstid til en fordelaktig pris?

Det er dessverre ikke mulig .

Svar: Det er ingen endring i abonnementsavtalen som er inngått, ei heller endringer på tjenestene på nåværende tidspunkt, så det er ikke mulig å si opp uten gebyr som direkte følge av salget.  

Bestilling og utbygging

Jeg har bestilt abonnement hos dere, men ikke fått dette levert. Hva skjer?

Din bestilling står fortsatt registrert, og er planlagt levert i henhold til avtale. Du vil få tydelig beskjed dersom endringer.

Din bestilling står fortsatt registrert, og er planlagt levert i henhold til avtale. Du vil få tydelig beskjed dersom endringer.

Overgang og ansvar

Hvem har ansvaret for nettet mitt nå?

Nordvest Fiber har ansvar for nettet ditt, og du kontakter kundesenteret hos Nordvest Fiber som vanlig. 

Det er ikke planlagt noen endringer på abonnementene nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ikke planlagt bytte av utstyr nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ikke planlagt noen overgang nå, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Faktura og betaling

Skal jeg fortsatt betale til Nordvest Fiber?

Du betaler til Nordvest Fiber som normalt, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ingen endringer i faktureringsrutiner nå.

Du betaler til Nordvest Fiber som normalt, du vil få tydelig beskjed ved endringer.

Det er ingen endringer i faktureringsrutiner nå.